GENEL

Bağımsız Devletler Topluluğu Dışişleri Bakanları toplantısı yapılacak

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, 17 Nisan’da Bağımsız Devletler Topluluğu Dışişleri Bakanları Konseyi (BDT) toplantısına katılacak. Konuyla ilgili açıklama, Rusya Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Mariya Zaharova tarafından düzenlenen basın toplantısında yapıldı.

Zaharova, “17 Nisan’da Moskova’da Rusya Dışişleri Bakanı, BDT Dışişleri Bakanları Konseyi’nin olağan toplantısında yer alacak” ifadelerini kullandı.

Diplomat, 2026 yılında topluluğun dönem başkanlığının Türkmenistan tarafından yürütüldüğünü hatırlattı.

Zaharova açıklamalarının devamında, “Dışişleri bakanları, güncel uluslararası ve bölgesel konularda görüş alışverişinde bulunacak; bu yıl kutlanan BDT’nin 35. yıl dönümü bağlamı dahil olmak üzere iş birliği formatındaki öncelikli çalışma alanlarını ele alacaklar” dedi.

Rusya Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, toplantı sonunda dış politika koordinasyonunu artırmayı ve kolluk kuvvetleri, kültürel ve insani alanlarda etkileşimi genişletmeyi amaçlayan bir dizi kararın alınmasının beklendiğini belirtti.

Ýene-de okaň

Azerbaycan ile Türkmenistan iş birliğinin geliştirilmesini görüştü

Azerbaycan tarafından Türkmenistan’a petrol tankeri hediye edildi

Ata Watan Eserleri

Bakü’de Türkmenistan Cumhurbaşkanı için resmi karşılama töreni düzenlendi

Türkmenistan Cumhurbaşkanı’nın Azerbaycan ziyareti başladı

Ata Watan Eserleri

Türkmenistan Cumhurbaşkanı Azerbaycan’a devlet ziyaretini gerçekleştirecek

PETRONAS yeni anlaşmalarla Türkmenistan’daki 30. yılını kutluyor