GENEL

Japonya, beş Orta Asya ülkesiyle ilk zirvesini düzenleyecek

19–20 Aralık tarihleri arasında Tokyo, devlet başkanları düzeyinde ilk kez “Orta Asya + Japonya” Diyaloğu Zirvesi’ne ev sahipliği yapacak.

Japonya Hükûmeti, cuma gününden itibaren iki gün boyunca Tokyo’da beş Orta Asya ülkesiyle ilk zirve toplantısını gerçekleştirecek. Bu açıklama, çarşamba günü Kabine Baş Sekreteri Minoru Kihara tarafından yapıldı.

Konuyla ilgili bilgi sahibi kaynaklara göre, Japonya Başbakanı Sanae Takaichi, Kazakistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Tacikistan ve Özbekistan’dan mevkidaşlarıyla yapacağı görüşmeler aracılığıyla, tedarik zincirlerini güçlendirmek amacıyla doğal kaynaklar açısından zengin bu ülkelerle Japonya’nın iş birliğini genişletmeyi hedefliyor.

Altı taraflı zirve, Tokyo tarafından 2004 yılında başlatılan “Orta Asya + Japonya” diyalog girişimi kapsamında düzenlenecek.

Zirve çerçevesinde Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı “Orta Asya + Japonya” İş Forumunu organize edecek. Ayrıca Sanae Takaichi, ikili ilişkilerin geliştirilmesi, uluslararası gündem ve diğer güncel meselelerin ele alınması amacıyla Orta Asya ülkelerinin liderleriyle ikili görüşmeler gerçekleştirecek.

Ýene-de okaň

Azerbaycan’ın hediyesi olan “Dostluk” tankeri Türkmenbaşı Uluslararası Limanı’na ulaştı

Air Belgium, Aşkabat üzerinden kargo taşımacılığı başlatmaya hazırlanıyor

Türkmen halkının Millî Lideri Azerbaycan Cumhurbaşkanı ile telefonda görüştü

Azerbaycan ile Türkmenistan iş birliğinin geliştirilmesini görüştü

Azerbaycan tarafından Türkmenistan’a petrol tankeri hediye edildi

Ata Watan Eserleri

Bakü’de Türkmenistan Cumhurbaşkanı için resmi karşılama töreni düzenlendi